Translate

divendres, 25 de juliol del 2014

la predicció del temps

Ahir va passar per Lleida el celebre Monjo Taoista Xeng Lao Xui, procedent de la regió tibetana de Lassa i en viatge de coneixement per tots els temples budistes del Mon.
L'hi vaig preguntar sobre el temps.Després de meditar, em va dir que l'any proper faria molta mes calor que aquest estiu, que el sol seria cremador i que preparem els nostres cosos i les mens per el nou temps.

Vaig enviar ràpidament un email al meu amic d'infantessa el professor de Massachusetts, Enric Lopera que viu a Boston amb una foto que m'havia reclamat de la Seu tot preguntant per el temps que faria l'any vinent.
la seva resposta: s'espera ja "el niño", en el mon científic ENSO.És un fenomen explicat pel moviment de rotació terrestre i, en conseqüència, pel desplaçament de les marees de l'hemisferi nord a l'hemisferi sud, sempre dintre de la zona intertropical.
 Una irrupció ocasional d'aigües superficials càlides al Pacífic al costat de les costes de Perú i l'Equador deguda a inestabilitats de pressió atmosfèrica entre el Pacífic oriental i occidental proper a l'equador. Suposat causant d'anomalies climàtiques.
S'espera que sigui molt fort i que les conseqüències siguin importants, de l'ordre de un augment a les nostres terres de mes de 5 graus de temperatura.
Els Niños molt forts com els de 1925, 1983 o 1997 succeeixen cada 50 anys, en mitjana.
En resum puc dir amb tota la certesa que em caracteritza, que l'any proper farà mes calor que l'actual.
Que tingueu un bon dia de Sant Jaume.

1 comentari:

  1. Jaume, y no le preguntaste si subirían las pensiones a los jubilados......?

    ResponElimina